Yandex.Türkiye ve Mozilla, 30 Mart haftasında yayımlanacak Firefox güncellemesiyle birlikte, Türkçe Firefox’un mobil ve masaüstü sürümlerinde Yandex’in varsayılan arama motoru olacağını açıkladı.
Bu anlaşma, Mozilla’nın farklı seçenekleri öne çıkarma stratejisinin bir parçası. Mozilla, yeni stratejisi kapsamında, çeşitli ülkelerde yerel arama sonuçlarıyla dikkat çeken arama motorlarını varsayılan yapıyor. Yandex, bu strateji kapsamında Windows, Mac, Linux ve Android’deki Firefox kullanıcılarına gelişmiş bir arama deneyimi yaşatacak.
Mozilla’nın Türkiye’de arama motoru alanında Yandex’i tercih etmesi ve iş birliği yapmasının gurur ve mutluluk verici olduğunu belirten Yandex.Türkiye COO’su Milena Djuričić, “Yandex.Türkiye COO’su Milena Djuričić, “Mozilla ile işbirliği yapmaktan çok mutluyuz ve Mozilla’nın arama alanında bizi ortak olarak tercih etmesinden gurur duyuyoruz.” dedi. “Türkiye’de hizmet vermeye başladığımızdan bu yana, Türkiye’deki internet kullanıcılarına arama motoru alanında farklı ve iyi bir alternatif sunmak adına Yandex arama deneyimini sürekli geliştirdik. Mozilla ile yaptığımız bu iş ortaklığıyla, yaptığımız çalışmaların doğru yolda olduğunu bir kez daha görmüş olduk.” dedi.
Yandex.Türkiye ile başlayan iş birliği hakkında bir açıklama yapan Mozilla İş ve Hukuk İlişkilerinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Denelle Dixon-Thayer, “Firefox’u kullanıcıların ihtiyaçlarına göre farklı seçenekler sunan bir tarayıcı haline getirmek için kararlı bir şekilde çalışıyoruz. Geçen yıl, tüm dünyada tek bir varsayılan arama motoru sunma uygulamamıza son verdik ve arama ortaklıklarımızda daha yerel, daha esnek bir yaklaşım izlemeye başladık. Bugün, Yandex’le süregelen ortaklığımızın Türkçe Firefox sürümlerine genişlediğini duyurmaktan çok mutluyuz. Yaptığımız testler, Yandex’in Türkiye’de çok başarılı ve yerel anlamda doğru sonuçlar veren bir arama motoru olduğunu doğruladı. Bu nedenle Yandex’i Firefox kullanıcılarının yeni varsayılan arama motoru olarak seçtik.” dedi.
Nurgül
kenan